Wat ik doe

Sinds 2005 draag ik professioneel een steentje bij aan het mooier maken van het www. Ik heb ruime online ervaring opgedaan bij meerdere landelijke media-organisaties waaronder VARA, AVROTROS en de NPO. De inhoud van websites en apps in de vorm van koppen, teksten (met de juiste tone-of-voice) en vormgeving is bij mij in goede handen. Ik zorg ervoor dat nieuwe content gepubliceerd wordt, maar nog veel belangrijker: dat deze gevonden worden.

Voor radio en televisieprogramma’s zorg ik voor gerichte online activiteiten die bij het programma passen. Waar de mediabeleving op radio en televisie na de uitzending stopt, zorg ik (samen met de redactie) ervoor dat deze online doorgaat en een versterkend effect heeft. Met de inzet van online (website, social media, apps) zorg ik dat kijkers, luisteraars of betrokken zijn en/of bezoekers zich betrokken voelen.

Content Management Systemen
Ik heb ervaring met diverse CMS- en/of personalisatiesystemen waaronder WordPress, Typo3, ABC-manager, Sparq,  Joomla, PivotX en Blueconic.

E-mailmarketing
Ook op het gebied van e-mailmarketing heb ik de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan. Ten behoeve van de nieuwsbrief van Kassa (één van de grootste van de Publieke Omroep, 100.000+ abonnees) heb ik met gebruik van A/B tests onderzoek gedaan naar de usability van deze dagelijkse nieuwsbrief.  Met het gebruik van het e-mailmarketing programma Webpower (voorheen DMdelivery) heb ik de afgelopen jaren honderden nieuwsbrieven verstuurd naar een miljoenenpubliek. Ook voor het consumentenprogramma Radar heb ik de nieuwsbrief geoptimaliseerd en samen met Blueconic ervoor gezorgd dat het aantal abonnees flink zijn gegroeid.

Personalisatie
Op het gebied van personalisatie heb ik bewezen door met de juiste strategie content relevanter te maken en communities te vergroten.

Analytics
Met het juiste gebruik en de juiste interpretatie van de webstatistieken haal ik méér uit een website. Waar moet je als organisatie online nog wel tijd in steken en waarin juist niet. Ik werk doel- en resultaatgericht. Ik heb ervaring met Google Analytics en comScore (voorheen Sitestat).

Social media
Bij de inzet van social media draait het om interactie en ‘engagement’ met de doelgroep. Interactie en de dialoog aangaan met je klanten, gebruikers of fans. Maar hoe doe je dat? En waar zijn ze? Het persoonlijke karakter van social media maakt het belangrijk dat je goed nadenkt over de manier hoe je communiceert met de doelgroep. Ik ben gespecialiseerd in het opzetten en onderhouden van social media platforms voor diverse merken, programma’s of organisaties, mét een bewezen ‘track record’.

‘Moet ik gaan investeren in Google+ (zou ik niet doen) of juist in Twitter of moet ik mijn post op Facebook sponsoren?’ Ieder social media platform heeft zijn eigen kenmerken en vereist een andere aanpak. Door mijn ervaring met diverse (non-profit) regionale en landelijke organisaties weet ik de juiste doelgroep te bereiken.

Het creëren van engagement en interactie met als doel het verhogen van de ‘brandcommitment’ is volgens mij de meerwaarde van een fan of volger. Ik zorg ervoor dat social media effectief wordt ingezet binnen de communicatiestrategie.

Presentaties / lezing
In het verleden heb ik diverse presentaties over mijn werkzaamheden gegeven en of mijn visie op het huidige en toekomstige medialandschap.

Hieronder een greep van de lezingen of presentaties die ik heb gegeven:

Community Managers Nederland, Crossmedia Café, september 2014, Totta summit, Fontys Academy for Creative Industries, Utrechtse Communicatiekring, Platform Klantgericht Ondernemen, MOA Smart Young professionals Amsterdam, Mediabites, Mediacollege Amsterdam, Stenden Hogeschool, NPO.

Referenties
Ik heb o.a. voor de volgende websites diensten verleend: NPO Radio 1 – Radar, Opgelicht!? – EenVandaag  –   Zorg.nu– Kassa – Mooi! Weer de Leeuw – Lieve Paul – X de Leeuw – Langs de Leeuw – PAU!L – Pauw & Witteman – Kanniewaarzijn – Mike & Thomas show – VARA.nl – Van Zon op Zaterdag – QI – TV Lab – Vrouw & Paard – Consumenten TV, De Waan van de Dag en RTVNOF.nl. Diverse websites zijn beloond met nominaties en awards.

Awards
* Nominatie Website van het Jaar 2014. Categorie media. (Radar, AVROTROS)
* Winnaar Website van het Jaar 2015. Categorie media, populairste website. (Radar, AVROTROS)
* Winnaar Website van het Jaar 2016. Categorie media, populairste website. (Radar, AVROTROS)
* Winnaar Website van het Jaar 2017. Categorie media, populairste en beste website. (Radar, AVROTROS)
* Winnaar Website van het Jaar 2017. Categorie overall. (Radar, AVROTROS)
* Nummer 1 waardering Opgelicht App door iCulture met 25.000 downloads binnen 1 maand. (Opgelicht?!, AVROTROS)

Radio
Naast deze online activiteiten was ik in 2017 co-host van het NPO Radio 1 programma Radar Radio en presenteer ik op dit moment APP RADIO iedere donderdagochtend van 04.00 – 06.00 op NPO Radio 1.